In the first quarter of 2020, Postbank invited to a comprehensive agency pitch for a brand relaunch. The aim is to position Postbank in the course of the first half of 2021 as part of the 2-brand strategy with Deutsche Bank much more aggressively in competition. For this purpose, Postbank was looking for a partner who has a common command of all essential, in particular digital, communication disciplines, such as brand and campaign management, ATL and BTL instruments, content and social media or comprehensive communication programs for new and existing customers.
The pitch was accompanied by cherrypicker in a multi-stage selection process. Three agencies took part in the final round. Supported by the results of an initial campaign test, Deutsche Bank, to which Postbank belongs, has chosen JvM SPREE as its new partner.
Margret Dreyer
Head of Marketing for Private Customers Postbank
Tim Alexander
CMO Private Customer Bank at Deutsche Bank
Sven Rebholz
Managing Director Jung von Matt SPREE
Postbank bittet zum Pitch
11.03.2020 | Im Banken-Sektor sorgen nicht nur die zum Teil selbstverschuldeten Finanzmarkt-Probleme bzw. die Niedrigzins-Phase für Schwierigkeiten. Auch die Digitalisierung stellt die Finanz-Häuser vor gewaltige Herausforderungen. In solchem Umfeld kommt dann auch schnell das Thema Marken-Verständnis und Kommunikation auf die Tagesordnung.
Jung von Matt und GGH buhlen um Postbank
02.09.2020 | Den Wettbewerb um den Etat der Postbank machen zwei Teilnehmer unter sich aus. W&V-Informationen zufolge sind das die Hamburger Agenturen Jung von Matt und GGH Mullen Lowe.
Jung von Matt gewinnt den Pitch bei der Postbank
29.09.2020 | Die Agentur Jung von Matt kann sich über einen wichtigen Etatgewinn freuen. Nach einem Pitch mit drei Teilnehmern holt ein Team um die beiden Berliner Standortchefs Sven Rebholz und Jan Harbeck den Etat der Postbank und wird deren neue Leadagentur. In dieser Funktion löst JvM/Spree den bisherigen Etathalter BBDO ab.